HGC vállalkozások a brit piacon
A Londoni kereskedelmi attasé szerint, kiemelten fontos az a munka, amit a HGC Akadémia végez, hiszen tudniuk kell a vállalkozások vezetőinek, hogy annak a hazai terméknek, amelyik meg szeretne jelenni a nagy (66 milliós) de erősen túltelített, angol piacon, rendkívül jó minőségűnek, megjelenésében a magas britt elvárásoknak megfelelőnek és háttérinformációiban elérhető, leellenőrizhető, jó marketinggel rendelkezőnek kell lennie. A HGC Akadémia Londoni szakmai útja abban adott segítséget, hogy ez hogyan biztosítható, és hogy milyen piacbővítési technikákkal élhetnek a hazai élelmiszer, nyomdaipari és csomagolástechnikai vállalkozások.
Az élelmiszeriparban és a csomagolástechnikában megjelenő fejlesztések, az azokhoz kapcsolódó környezetvédelmi újdonságok, az ezekhez igazodó irányvonalak jelentették azt az ismeretanyagot, amivel a Középvállalati Fejlesztési program keretében szervezett HGC Akadémia Londoni szakmai út során a vállalkozásvezetők megismerkedhettek. A cégek vezető szakemberei az új trendeket felvonultató nemzetközi élelmiszeripari és csomagolástechnikai kiállítás (IFE & Pro2pack) mellett, az angol piacot bemutató előadáson és a londoni kereskedelmi attasé által szervezett gazdasági tájékoztatón vehettek részt.
A három napos program során a résztvevő vállalkozások egy a brit piacot elemző, annak sajátosságait bemutató előadáson is részt vettek, ahol Dr. Gyenes Mónika, Wellsben élő üzletasszony segítette tanácsaival a vállalkozásokat. Magyar termékek brit piacra jutását is támogató kereskedelmi céget vezető üzletasszony azokra a hiányosságokra hívta fel a vezetők figyelmét, amelyek sajnos gyakran jellemzik a hazai termékeket. Ilyenek a rossz angol fordítások, nem a trendeknek megfelelő kiszerelések és az elavult dizájnú csomagolások. Dr. Gyenes Mónika hangsúlyozta: „A Magyar termékek nagyon jó minőségűek, és ha sikerül megismertetni az angol vásárlóval, akkor szívesen is fogyasztják.” Az ismertséghez pedig az kell, hogy legalább egy angol élelmiszeripari elismeréssel rendelkezzen, legyen mögötte egy jó story, ami eladja a terméket, de ami a legfontosabb, hogy a termékek csomagolása és angol szövege egyértelműen a brit piacokra készüljön.