Sikeres tematikus szakmai út Berlinben
Kiemelten fontos, a magyar vállalkozások nemzetközi piacra jutását támogató HGC Középvállalati Fejlesztési Program szakmai tematikus útjai, hisz a külföldi látogatások során olyan, máshonnan nehezen beszerezhető kapcsolatokhoz, információkhoz és lehetőségekhez juthatnak a vállalkozások, amelyek új iparágakba való bekapcsolódásukat is jelentheti számukra. – hangsúlyozta Varga Renáta berlini kereskedelmi attasé.
A személyes tapasztalatok és kapcsolatbővítésen túl az új élelmiszeripari irányvonalak megismerését is jelentette a HGC programban résztvevő vállalatok számára a berlini tematikus szakmai út. A január 22 – 24 között szervezett szakmai programokon a résztvevő vállalkozások vezetői a Berlini Magyar Konzulátuson kapott hasznos üzleti információkon és tanácsokon túl, a Grüne Woche 2018 nemzetközi szakkiállításon az élelmiszerágazat legújabb trendjeivel és technológiai megoldásaival ismerkedhettek meg.
A Magyar vállalatok üzleti sikerei szempontjából a legfontosabb, hogy megértsék azt a németekre jellemző precíz üzleti metodikát amit az üzleti partnerektől is elvárnak – hangsúlyozta a találkozó alkalmával a Varga Renáta. A Berlini attasé hozzátette – egyik legfontosabb és leg kényesebb ilyen kapcsolati pont az ígéretek és a határidők megtartása.
Középvállalati Fejlesztési Program keretében a HGC Akadémia eddig több mint olyan 200 vállalkozásnál szervezett célzott, a céges igényeknek megfelelő szakmai műhelymunkát, amelyekben benne van a nemzetközileg is versenyképes fejlődés lehetősége. Az első fázist egy személyes fejlesztési program követ, a vállalkozásokkal közösen meghatározott kulcsterületeken. Ennek része a HGC nemzetközi tematikus szakmai utak, amelynek kiemelt célja, hogy a gyors növekedésű vállalkozások vezetői megszerezhessék a nemzetközivé váláshoz szükséges kompetenciákat, hogy korszerű technológiákat alkalmazva használják az ipar 4.0 lehetőségeit, automatizálják a termelést, innovatívabbak legyenek, szálljanak be a kutatás-fejlesztési programokba, legyen korszerű vállalatirányításuk és ismerjék meg a külpiacot, valamint növeljék értékhozzáadó tevékenységüket.